Canon EOS M200 kamera anmeldelse

• Responsiv LCD -berøringsskærm
  • Nyttige guidede menuer

Mod

• Ingen mikrofonindgang
  • Beskåret 4K -video
Hop til:

Canon EOS M200 har en unægtelig position på forbrugerkamera -markedet. Med en nu temmelig standard 24MP sensor og en 3-tommer berøringsskærm er det en spejlfri model på startniveau mod konkurrenter som Sony a6100 og Canons egen DSLR, Canon 250D, samt konstant konkurrence fra smartphone-kameraer. Det mangler også en søger - en funktion, som avancerede fotografer måske finder uholdbare, men yngre skydere, der ikke har brugt et traditionelt kamera før, ikke vil gå glip af.

Canon EOS M200 nøglespecifikationer:

Type: Spejlfri

Sensor: 24,1MP APS-C

Objektivmontering: EF-M

ISO -område: 100 - 25600

Søgerstørrelse/opløsning: Ikke relevant

Videokapacitet: 4K, 25 fps

Vægt (i lbs): 0.66lb med batteri og SD -kort

Størrelse: 4,26 x 2,64 x 1,38 (tommer)

Hukommelseskorttype: SD, SDHC, SDXC

M200 sigter mod at vinde over smartphonemængden, men det er også et solidt valg for entusiastiske begyndere, der ønsker at tage deres fotografering mere seriøst. 24,1 MP APS-C Dual Pixel CMOS-sensoren muliggør autofokusering af fasedetektering (hvilket i teorien er hurtigere end kontrastregistrering), og brugere kan optage i RAW-tilstand, optage 4K-video, dele billeder let via WiFi og skifte ud af kitlinsen for mere seriøs Canon -optik.

Et stort salgsargument for dette spejlfrie kamera er dens diskret størrelse. Det er et kamera, hvor som helst, skyde-hvad som helst; knap større end en fuld pakke kort, glider den let ind og ud af en jakkelomme. Men da størrelsen kun er en del af puslespillet, hvordan er billedkvaliteten?

Vi vil komme nærmere ind på ydelsen nedenfor, men kort sagt, M200 er i stand til at producere overraskende gode, men ikke forbløffende fotografier. Funktionerne skiller sig måske ikke ud, men det gør prisen heller ikke. Det er rart og let at bruge, og nogle gange er det rart, hvad du har brug for.

Dagens bedste Canon EOS M200 -tilbud Canon EOS M200 EF-M 15-45mm ... Amazon Prime $ 479 Udsigt Canon EOS M200 Compact ... Walmart $ 741,90 $ 494,60 Udsigt Nedsat pris Canon - EOS M200 spejlfri ... Bedste køb $ 549,99 Udsigt Vis flere tilbudVi tjekker over 250 millioner produkter hver dag for de bedste priser

Canon EOS M200 anmeldelse: Design

• Responsiv flip-out touchscreen
  • Fornuftigt knaplayout
  • Menudisplay kan vælges efter evne

Canon EOS M200 erstatter den ældre EOS M100, og på designfronten har lidt faktisk ændret sig andet end en mikro USB -forbindelse, der erstatter en mini. Ligesom sin forgænger er M200 lille, stilfuld og enkel. Den kommer i enten sort eller hvid, og dens udseende vil helt sikkert glæde Instagram -publikum, men byggekvaliteten er som du ville forvente til prisniveauet. Det er let, men føles lidt billigt, lavet af et polycarbonat, der ikke tåler mange slag eller fald.

Med hensyn til håndtering har vi allerede nævnt, at Canon EOS M200 er designet til smartphone-brugere, der ønsker at fremme deres billedfremstilling, og den 180˚ flip-out vippende berøringsskærm afspejler det. Den 3-tommer LCD-skærm på 1.040.000 punkter reagerer tilfredsstillende, og kun et let tryk vil fokusere på et billede, foretage ændringer i indstillinger eller navigere i hovedmenuen mere detaljeret. Touch Shutter er også en mulighed, og lukker lukkeren med et enkelt tryk, men det forårsager flere fejlfejl, end det er nyttigt.

Billedet viser Canon EOS M200 -skærmen i brug.

(Billedkredit: Future)

Når skærmen er helt vippet op og kameraet holdes foran dig, gør det let at fange vloggingindhold, gruppebilleder og selfies - noget dette kamera var født til at gøre. Da der ikke er nogen søger, skal billeder sammensættes på skærmen, og ved at vippe skærmen op halvvejs får du adgang til mere kreative optagelsesvinkler, f.eks. Et lavt til jorden-perspektiv. Vi fandt det dog svært at se i stærkt solskin, selvom lysstyrken var fuld. Et andet problem er, at når det er helt løftet, kan det være svært at få fingrene ved indstillinger placeret på bunden af ​​berøringsskærmen. Dem med større hænder finder måske de berøringsaktiverede betjeninger og håndtering generelt ret besværlige.

Ved at gå ind i designet af kameramenuen kan displayniveauet tilpasses afhængigt af din fotografiske evne. Mens guidet tilstand adskiller de grundlæggende indstillinger til Optagelse, Afspilning, Trådløs og Funktion med en simpel hvid baggrund, ligner Standardtilstand (som navnet antyder) mere Canons sædvanlige sort og røde menu og tilbyder mere dybdegående muligheder.

Fordi det er så hurtigt at navigere ved hjælp af berøringsskærmen, er der brug for langt færre knapper på selve kroppen - du finder en tænd / sluk -knap, funktionsvælger (for at vælge mellem foto, video og auto), en udløserknap og omgivende skive til justering af eksponeringsindstillinger op og ned, og en bagplade med menu, afspilning og optagelse. Alt det væsentlige er der, men hvis du er vant til at have dedikerede knapper som f.eks. ISO og en eksponeringsindstillingsknap på et mere avanceret kamera, sænkes optagelsesprocessen ved at vælge alt fra skærmen.

Canon EOS M200 anmeldelse: Funktionalitet

• Sjov Creative Assist -tilstand
  • Wi-Fi-billedoverførsel er glat
  • Nyttig pop-up flash

EOS M200 er designet til at være tilgængelig for førstegangsbrugere, og som sådan skinner den, når den sættes i Auto-tilstand. Her vælger kameraet alle indstillingerne for dig, og resultaterne er behagelige nok til almindelig brug - selvom de ikke tilskynder brugerne til faktisk at lære om eksponering. Med et tryk på LCD -skærmen gør en Creative Assist -knap det muligt for nybegyndere (og filtergenerationen) at anvende forudindstillinger, tilføje baggrundssløring, skifte til sort og hvid og mere. Disse effekter kan ses i realtid på LCD-skærmen, og selvom resultaterne er lidt rudimentære, gør de det let at få kreative billeder på en tilgængelig måde.

Ekstra kit

Kit linse:Canon EF-M 15-45 mm objektiv

Bedste vidvinkelobjektiv:Canon EF-M 11-22mm f/4-5.6 IS STM

Bedste zoomobjektiv:Canon EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM

Reserve batteritype:Batteri LP-E12

Hukommelseskort:SanDisk Extreme SDXC UHS-I C10 hukommelseskort, 64 GB

Objektivadapter:Canon objektivmonteringsadapter EF-EOS M

Det, kameraet mangler, er en søger til komponering af billeder, plus en hot sko til fastgørelse af tilbehør såsom en elektronisk søger eller en flashgun. Dette er ikke overraskende i betragtning af dens størrelse, og hvad du i stedet får, er en pop-up-blitz, der er pænt placeret i den øverste plade, som pinger kraftigt op, når den aktiveres via en skyderkontakt på kameraets side. Flashens tænd/sluk -karakter er naturligvis let at forstå, og den er stærk nok til at tage gruppebilleder på en aften eller ved et familiemåltid.

Selvom dette budget spejlfrie kamera til dels er designet til indholdsskabere og YouTubere, er der også begrænsninger, når det kommer til video. Den har ikke en ekstern mikrofonindgang og er afhængig af den indbyggede mulighed, og selvom dette er tilstrækkeligt, hvis du vlogger derhjemme, bliver det en reel begrænsning, hvis du vil optage optagelser udenfor i blæsende eller travle bymiljøer.

Billedet viser et sidebillede af Canon EOS M200 -kameraet

(Billedkredit: Future)

Dem, der kommer til Canon EOS M200 direkte fra en smartphone, glæder sig over de billeddelingsmuligheder, den tilbyder via Wi-Fi og Bluetooth. Fra kameraets delingsmenu er der muligheder for at oprette forbindelse til en smartphone eller tablet, bruge en fjernbetjening til kameraet eller uploade billeder til en webtjeneste. Du har brug for den gratis Canon Camera Connect -app til at overføre billeder, og når den er installeret, giver den en praktisk måde at se billeder på en større skærm. Appen reducerer også billedopløsningen og konverterer dem først til JPG'er, så der er ingen måde at få RAW-filerne direkte fra dit kamera uden en gammeldags kortlæser.

Billedet viser Canon EOS M200 kameraet i nogen

(Billedkredit: Future)

Canon EOS M200 anmeldelse: Ydeevne

• Time-lapse film
  • God ansigtsregistrering
  • Optagelse i svagt lys

Selvom farverne i EOS M200's RAW -filer i budgetenden af ​​Canons spejlfri rækkevidde stadig er rige med en karakteristisk varm tone. Kameraet gør også et anstændigt stykke arbejde med at fange detaljer, omend med et mærkbart fald mod kanterne af rammen. Målesystemet er sandsynligvis solidt nok for dem, der starter, og den evaluerende målemetode (som hobbyister sandsynligvis vil bruge) håndterer kontrasterende scener godt med den ulige undtagelse. Batteriets ydeevne er heller ikke dårlig - Canon angiver den officielle kapacitet som 315 skud, og vi fik sandsynligvis 200 stillbilleder plus tyve minutters videooptagelser i løbet af et par dage, før vi skulle genoplade.

Billedet viser et torv og en katedral taget med Canon EOS M200.

(Billedkredit: Lauren Scott)

Selvom det er et fantastisk begynderkamera på mange måder, er Canon EOS M200 bedst til almindelig brug i byen i stedet for specialgenrer som astrofotografering. ISO -støjhåndteringen i svagt lys er ikke fantastisk; når du skubber ISO til 6400, er der et betydeligt tab af detaljer i filerne uden at skulle zoome for langt ind, og selv ved ISO 800 ser tingene mere kornet ud end forventet. Du kan begrænse kameraets ISO -ydeevne, når det bruges i autotilstand, så det ikke når højere indstillinger for følsomhed, hvilket dog er noget.

Dette kamera er heller ikke designet til action eller sport, da den maksimale kontinuerlige optagelseshastighed på 6,1 fps gøres langsommere af en meget kort, men stadig mærkbar forsinkelse af lukkeren, når den blev affyret. For uforudsigelige motiver som kæledyr og børn ude, skal du have dem veluddannede til at sidde stille i flere sekunder for at sikre en skarp optagelse.

Billedet viser interiøret i en gammel stald, taget med Canon EOS M200.

(Billedkredit: Lauren Scott)

Autofokus til stillbilleder (og HD -video) er en mere positiv historie. Kameraets fasedetekterende autofokussystem låser sig hurtigt på både statiske og bevægelige motiver, og i svagt lys lyser en lampe for at gøre fokus lettere. Hvis du nyder at tage portrætter eller vil tage familiebilleder, holder autofokus med øjenregistrering fokus skarpt på ansigter. Sammenlignet med EOS M100 ser antallet af autofokuspunkter en stigning fra 49 til 123, hvilket giver større dækning, hvis dit fokuspunkt ikke er i midten af ​​rammen.

Canon annoncerer EOS M200 som en 4K -video spejlfri, hvilket er lidt misvisende, da 4K -optagelserne er kraftigt beskåret (1,6x). Fordi denne afgrøde bruger en mindre del af sensoren, var kvaliteten af ​​vores 4K -videooptagelser ikke ens i skarphed for stillbillederne, især når du optager ved solnedgang i svagt lys. I 4K-videotilstand er fokuseringstilstanden også begrænset til kontrastbaseret detektion, som ikke er nær så lynhurtig eller konsekvent, når det kommer til at finde et mål. På plussiden er 1080p video uklippet, og inkluderingen af ​​et lodret videooptagelsesformat er perfekt til Instagram -historier.

Billedet viser et nærbillede af løv taget med Canon EOS M200.

(Billedkredit: Lauren Scott)

Skal du købe Canon EOS M200?

Canon EOS M200 er et godt valg, hvis du er en nybegynderfotograf, der leder efter et kompakt, overkommeligt, men alligevel i stand til kamera. Med fuldt manuelle eksponeringstilstande, RAW -optagefunktioner og den valgfrie guidede brugergrænseflade hjælper det dig med at mestre det grundlæggende i fotografering uden at blive overvældet - både økonomisk eller teknisk.

Begrænsninger til 4K -videooptagelse til side, M200 kan også være en del af et anstændigt vlogging -setup, især når det er parret med Canons spejlfrie kamera live streaming kit. Den rene HDMI-udgang passer til livestreaming til Twitch eller YouTube, mens LCD-skærmens vippevinkel er perfekt til selvportrætter eller gruppebilleder.

Billedet viser hænder, der holder Canon EOS M200 -kameraet.

(Billedkredit: Future)

Hvis du allerede er en erfaren fotograf, passer EOS M200 sandsynligvis ikke regningen for det, du har brug for, medmindre du vil have et lommestørrelsessystem til at tage ud i tilfælde, hvor dit avancerede kamera ikke er nødvendigt.

Hvis dette produkt ikke er noget for dig

Det Sony a6100 er en spejlfri model, der tilbyder en hurtigere 11fps kontinuerlig optagelsestilstand, bedre hvis du planlægger at fange motiver i bevægelse.

Hvis du vil komponere billeder ved hjælp af en søger frem for en LCD -skærm, kan du prøve Canon EOS M50 Mark II med sin elektroniske søger på 2360.000 punkter.